Vejhjælp

Flere af vores importører tilbyder vejhjælp til din bil. Betingelserne for at få vejhjælp er forskellige, derfor har vi nedenfor samlet en oversigt over hvad Opel, Citroën, Hyundai, Nissan og Mitsubishi tilbyder dig og din bil.

Vælg den bil du har nedenfor og læs meget mere fra importørernes hjemmesider. Vi henviser i alle tilfælde til informationerne på importørernes hjemmesider.

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte dit nærmeste Tegllund værksted i Kolding, Vejle, Fredericia, Vejen eller Haderslev.

Opel Assistance 

Opel Assistance sørger for, at du kommer videre i tilfælde af driftsstop. Uanset hvor du befinder dig, har du adgang til Opel Assistance i mere end 40 europæiske lande – døgnet rundt. Opel Assistance dækker vejhjælp, bugsering, erstatningbil, hotelovernatning, vidererejse med f.eks.tog eller fly.etc.

Denne serviceydelse gælder alle nye Opel biler i 12 måneder fra dato for indregistrering af bilen eller dato for levering, alt efter hvad, der kommer først.

Du får udvidet Opel Assistance med et år ad gangen – Dette sker hver gang bilen får foretaget et af de anbefalede serviceeftersyn hos din autoriserede Opel reparatør, som er i henhold til bilens serviceplan. Der skal samtidigt udføres vedligeholdelses- og reparationsarbejder, der konstateres påkrævede ved eftersynet.

Hold dig i gang med Opel Assistance. Ring blot til Opel Assistance Center på tlf. 80 30 30 03.

Sådan får du Opel Assistance

Opel Assistance følger alle nye Opel biler og gælder i 1 år.
Aftalen bliver forlænget med 1 år ad gangen ved hvert årligt autoriseret serviceeftersyn. Forlængelsen skal fremgå af servicefakturaen for at være gældende.*
Garantien dækker ikke hvis driftsstop forårsages af montering af reservedele eller tilbehør, der ikke er godkendt af Opel.

*Ved en forlænget aftale afhjælpes nedbrud uden for Danmarks grænser gennem SOS International (bilens kaskoforsikring) – Ved kontakt til Opel Assistance omstilles der til SOS International.

DÆKNING OPEL ASSISTANCE UDVIDET OPEL ASSISTANCE
Gælder i bilens 1. år Gælder efter 1. service
 Dækningsområde: Europa Dækningsområde: Danmark*
Problemer med olien X X
Punktering X X
Starthjælp X X
Motor mister trækkraft X X
Fritrækning X
Frosset brændstof X X
Forkert brændstof X
Kørt tør for brændstof X
Alarm/startspærre X X
Cabriolet – tag kan ikke lukkes X X
Førersæde sidder fast X X
Dør kan ikke lukkes X X
Siderude kan ikke lukkes X X
Chaufførs sikkerhedssele defekt X X
Ventilation virker ikke (kørsel uforsvarlig) X X
Nøgle virker ikke X X
Nøgle knækket i tændingslås X X
Nøgle låst inde i bilen X
Mistet/stjålet nøgle X
Blinklys virker ikke X X
Lys/lygte virker ikke (kørsel uforsvarlig/ulovlig) X X
Servostyring virker ikke X X
Vinduesviskere virker ikke (kørsel uforsvarlig) X X

*Ved behov for vejhjælp uden for Danmarks grænser formidler Opel Assistance kontakt til SOS International, som kan yde assistance via bilens kaskoforsikring.

Hvor langt kan jeg få bugseret min bil?

OPEL ASSISTANCE UDVIDET OPEL ASSISTANCE UDVIDET OPEL ASSISTANCE
Bugsering Til nærmeste autoriserede Opel værksted Radius indenfor 100 km – skal altid til servicerende værksted. Undtagelse – ved dæklapning, pære,- viskerbladsskift er der frit valg til at få det lavet hos nærmeste Opel værksted. Radius over 100 km – skal gerne til servicerende værksted, men frit valg. Undtagelse – ved dæklapning, pære,- viskerbladsskift inden for åbningstid eller hvor det er muligt, skal det laves hos nærmeste Opel værksted.

 

Opel Assistance hjælper desuden fører og passagerer videre med tog, fly eller lånebil – alternativt hotelovernatning.

Bemærk, at Opel Assistance kun dækker dansk indregistrerede køretøjer, som får foretaget service på et autoriseret dansk Opel værksted.

Læs mere om betingelserne i dit service- og garantihæfte.

Se mere på Opels hjemmeside her:

Hyundai Vejhjælp

Hyundai Vejhjælp dækker din bil døgnet rundt i Danmark og Europa
Som Hyundai-ejer er du dækket af Hyundai Vejhjælp
Når du køber en ny Hyundai ved en dansk Hyundai-forhandler, får du automatisk gratis Hyundai Vejhjælp i Danmark og EU.
Det betyder, at du er sikker på professionel hjælp døgnet rundt, hvis du har været impliceret i et uheld eller har tekniske problemer, der gør, at du ikke kan køre videre. (Gælder nye biler fra 2015)
Du har vejhjælp i hele bilens levetid.
Som Hyundai-ejer kan du opretholde vejhjælpsordningen igennem hele bilens levetid. Du skal blot sørge for at overholde bilens serviceeftersyn på et autoriseret Hyundai-værksted i Danmark. Efter endt servicebesøg vil din Hyundai få påklistret et mærke fra Hyundai Vejhjælp, som viser, at du er sikker på vejhjælp frem til næste service. (Gælder fra 1/7-2015)
Skulle du være så uheldig at din Hyundai ikke har overholdt alle serviceeftersyn, skal du forbi til service på et Hyundai-værksted. Herefter vil din Hyundai igen være dækket af Hyundai Vejhjælp. Dette gælder også for ældre modeller.

Hvornår kan du bruge Hyundai Vejhjælp?
Du kan anvende Hyundai Vejhjælp, hvis du får et teknisk nedbrud, har startproblemer eller punkterer, Hyundai Vejhjælp yder også assistance ved menneskelige fejl. Det kan være, hvis du kører fast, hvis du har mistet nøglerne og skal have bilen låst op, eller hvis du kører tør for brændstof eller har påfyldt forkert brændstof.

Oversigt over vejhjælpsydelser
•  Reparation på stedet
•  Punktering
•  Indelåste nøgler
•  Tør for / forkert brændstof
•  Bugsering driftstop og trafikskader
•  Trafikskader
•  Bjærgning / fritrækning
•  Gratis lånebil
•  Alternativ transportløsning / hotel

Reparation på stedet
Som udgangspunkt vil Hyundai Vejhjælp forsøge at hjælpe dig videre, hvorfra din Hyundai er gået i stå. Ofte kan mindre problemer repareres på stedet. Er batteriet fladt, sørger vi for starthjælp. Er du løbet tør for brændstof, kommer vi hos Hyundai Vejhjælp ud med en reservedunk. Eventuelle udleverede originale reservedele og brændstof skal betales af dig. Er du punkteret, hjælper Hyundai Vejhjælp med at skifte til reservehjul/nødhjul eller bruge dæk-kit. Det forudsættes, at der forefindes brugbart reservehjul/nødhjul eller dæk-kit.

Bugsering i forbindelse med driftsstop og trafikskader
Kan din Hyundai ikke repareres på stedet, omfatter Hyundai Vejhjælp bugsering af bilen og passagerer til nærmeste Hyundai-værksted. I Danmark kan du også ønske at bilen bugseres til dit foretrukne Hyundai-værksted. Såfremt du har en trailer eller campingvogn bliver denne også bugseret.

Ved færdselsuheld
Er du uheldig at blive involveret i et færdselsuheld, hjælper Hyundai Vejhjælp med bugsering af din skadede bil til dit foretrukne Hyundai-værksted, som er din sikkerhed for korrekt reparation.
Læs mere om dine muligheder i Hyundai Vejhjælp-folderen.
Bjærgning / fritrækning
Er du kørt i en grøft eller sidder fast, hjælper Hyundai Vejhjælp med at bjærge eller trække din bil fri. Har din bil lidt overlast – og kan den ikke køre efter fritrækningen – bliver din bil bugseret til et valgfrit Hyundai-værksted. Ved fritrækning på hjemadressen forudsættes det, at der er foretaget tilstrækkelig snerydning. Bjærgning/fritrækning er dækket indenfor Danmarks grænser.

Gratis lånebil
Kan din bil ikke repareres inden for samme dag, vil du blive tilbudt en erstatningsbil i op til 5 arbejdsdage. Som udgangspunkt vil din lokale Hyundai-forhandler sørge for erstatningsbil. I det omfang det ikke er muligt, vil Hyundai Vejhjælp hjælpe dig med en udlejningsbil. Gør lokale forhold det umuligt at skaffe en lånebil, kan Hyundai Vejhjælp ikke holdes ansvarlig.

Alternativ transport
Såfremt du og evt. passagerer ikke vælger at kører med redderen tilbydes I at fortsætte rejsen med bus, tog, taxa mv. Hyundai Vejhjælp dækker fører samt de passagerer, som lovligt er i bilen. Vedr. afregning skal du afleverer dine udgiftsbilag hos dit Hyundai-værksted, som refunderer beløbet. Dog max kr. 450 sammenlagt.

Hotel
Kan din Hyundai ikke repareres samme dag, vil du og det antal passagerer som lovligt kan være i bilen, blive tilbudt hotelovernatning. Det forudsætter, at skadestedet er over 100 km fra din bopæl. I Danmark er der dækning i op til 3 overnatninger og i udlandet op til 7 overnatninger. Max 625 inkl. moms pr. dag pr. person.

Afhentning af færdigrepareret køretøj
Hvis du skal afhente din Hyundai efter reparation på værksted, kan du få refunderet udgifter for transport til afhentningsstedet. Flyrejse er dækket, hvis togrejse varer mere end 6 timer.

Uheld i udlandet
Hvis bilen er gået i stå i udlandet – og kan den ikke repareres inden for tre arbejdsdage – sørger Hyundai Vejhjælp for en overdragelse til SOS International via bilens kaskoforsikring, såfremt din Hyundai er kaskoforsikret. Bilen vil herefter blive bragt til dit foretrukne Hyundai-værksted i Danmark. I tilfælde af at skaden er så omfattende, at bilen skal skrottes, er omkostningerne i den forbindelse også dækket. (Gælder kun udland).
I forbindelse med trafikuheld overdrages sagen direkte til SOS International via bilens kaskoforsikring, der overtager det videre forløb. Husk derfor både det røde og grønne forsikringsbevis ved kørsel i udlandet. I udlandet kan du blive bedt om at betale kontant til en lokal vejhjælpstjeneste. Hyundai Vejhjælp refunderer dine omkostninger, når du vender hjem. Du skal blot aflevere udgifts-bilag i form af kvitteringer og bilag hos dit Hyundai-værksted.
Følgende lande og områder er omfattet af Hyundai Vejhjælp:
Danmark (med undtagelse af Færøerne og Grønland)

Andorra Ungarn Polen
Østrig Island Portugal
Belgien Irland Rumænien
Bosnien-Hercegovina Italien San Marino
Bulgarien Kosovo Sardinien
Kroatien Korsika Schweiz
Cypern Letland Serbien
Tjekkiet Liechtenstein Sicilien
Danmark Litauen Slovenien
Estland Luxembourg Spanien
Finland Makedonien Sverige
Frankrig Malta Tyrkiet
Tyskland Monaco England
Gibraltar Montenegro Nord Irland
Grækenland Holland Skotland
Vatikanstaten Norge Wales


Hyundai vejhjælp dækker ikke

  • Udgifter til serviceeftersyn.
  • Omkostningerne til værksted, reservedele, reservehjul, dæk-kit, brændstof, motorolie eller andre udgifter relateret til udbedring af skaden.
  • Hvis bilen er ombygget eller effektforøget, og deraf følgeskader
  • Fejl opstået på baggrund af fejl på trailer, campingvogn m.m.
  • Hvis serviceeftersyn er udført af værksteder, der ikke er et autoriseret Hyundai-værksted.
  • Assistancer efter tyveri.
  • Ved fejl som skyldes brug af reservedele, som ikke kvalitets-mæssigt svarer til originale reservedele.
  • Viderebugsering fra et værksted til et andet værksted.
  • Ved uberettiget rekvirering og anvendelse af Hyundai Vejhjælp.

Force Majeure
I tilfælde af force majeure, herunder strejker, naturkatastrofer, ekstreme vejr- og vejforhold, krig, terrorisme, oprør og uroligheder, er Hyundai Vejhjælp ikke ansvarlig for manglende assistance. Tilsvarende kan der ikke rejses krav mod Hyundai Vejhjælp i tilfælde af  manglende assistance.

Din genvej til autoriseret hjælp
Når du benytter Hyundai Vejhjælp, er du sikker på, at din bil bliver bragt til et autoriseret Hyundai-værksted med specialuddannede teknikere. De anvender kun originale reservedele og overholder alle forskrifter, så du altid trygt bevarer din fabriksgaranti.

Hyundai Vejhjælp gælder for personbiler og varebiler op til en totalvægt på 3500kg.


Du kan bruge Hyundai Vejhjælp ved…

  • Tekniske nedbrud
  • Startproblemer
  • Punktering
  • Bjærgning
  • Indelåste eller tabte nøgler
  • Manglende brændstof
  • Forkert brændstof
  • Færdselsuheld


Hyundai Vejhjælp – tlf. 70301707

Vagtcentralen har døgnåbent året rundt.

Læs mere på Hyundais hjemmeside her.

Nissan-Assistance

3 ÅRS EUROPÆISK ASSISTANCE SOM STANDARD

I den periode bilen er omfattet af nybilsgarantien, er du berettiget til NISSAN ASSISTANCE 24 timer i døgnet, 365 dage om året inklusive søndage og helligdage.

NISSAN ASSISTANCE leveres af en Nissan Europe partner og er tilgængelig i følgende lande:
Albanien, Andorra, Østrig, Hviderusland, Belgien, Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig*, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Island, Irland, Italien, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonien, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, San Marino, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyrkiet, Ukraine, Storbritannien, Vatikanet.

* Undtagelse: Franske oversøiske besiddelser.

Hvis havariet sker i en enklave eller på en ø, der tilhører et af de nævnte lande, er føreren kun berettiget til basisservices. Hvis reparation på stedet ikke er mulig, bugseres bilen til den lokale Nissan forhandler eller til et lokalt værksted, hvis der ikke er nogen Nissan forhandler. Hvis bilen er en let varebil (LCV) eller en lastbil, bugseres bilen til den lokale Nissan varebils-/lastbilsforhandler eller til et lokalt værksted, hvis der ikke er nogen Nissan
varebils-/lastbilsforhandler.

1.1 BASISSERVICE
Hvis din bil kommer ud for at havari, som skyldes en hændelse, der er omfattet af garantien, en hændelse, der ikke er omfattet af garantien, eller en ulykke, kan du ringe til det telefonnummer, der er anført på garanticertifikatet. Det første mål er at klarlægge, om problemet kan afhjælpes med anvisninger via telefonen. Hvis reparation over telefonen ikke er mulig, er du berettiget til en af de to følgende typer basisservice:
1. Reparation på stedet
2. Bugsering til en Nissan forhandler

Førsteprioriteten er at reparere din bil på stedet. Hvis det ikke er muligt, vil din bil blive bugseret til en Nissan forhandler (GT-R-modeller til NHPC, varebiler og lastbiler til en varebils-/lastbilsforhandler). Du kan selv vælge Nissan forhandler (eller Nissan varebils-/lastbilsforhandler for varebiler og lastbiler), hvis forhandleren er inden for 50 km fra havaristedet. Hvis afstanden er over 50 km, bugseres din bil til den nærmeste Nissan forhandler (eller Nissan varebils-/lastbilsforhandler for varebiler og lastbiler).


1.2 EKSTRA SERVICE

Hvis din bil bugseres til en Nissan forhandler (Nissan varebils-/lastbilsforhandler for varebiler og lastbiler) og ikke kan repareres samme dag, er du berettiget til en af de fire følgende typer ekstra service:

1. Fortsættelse af rejsen:
Fører og passagerer kan starte eller fortsætte turen eller vende hjem. Føreren (eller en person udpeget af føreren) kan så efterfølgende hente den reparerede bil.
• tog/skib (1. klasse)
• taxa op til 50 km
• fly, hvis rejsen varer > 8 timer med tog (economy class)
• offentlig transport
Kombinationer af ovennævnte muligheder er mulige. Omkostninger til transport fra den forhandler, hvor bilen
kan blive repareret, til station, lufthavn, hotel eller udlejningsfirma dækkes også.

2. Erstatningsbil:
Indtil bilen er repareret og maksimalt tre arbejdsdage med ubegrænset kilometertal. Udgifter til brændstof og vejafgifter afholdes af kunden. Hvad angår lejebiler, kan det være nødvendigt at betale et depositum. Personbiler: Hvis det er muligt, vil erstatningsbilen være i samme segment som den havarerede bil (fx segment E, hvis det er en GT-R).
Varebiler: Hvis det er muligt, vil erstatningsbilen være i samme segment som den havarerede bil.
Lastbiler: Erstatningsbilen vil være en bil i B-segmentet.
En erstatningsbil må ikke anvendes kommercielt (fx til videre drift af virksomhed).


3. Indkvartering
:
Hvis havariet er sket > 50 km hjemmefra, og du gerne vil vente på, at bilen bliver repareret. Indkvartering på et 3-stjernet hotel inkl. morgenmad (4-stjernet for GT-R-kunder) for fører og passagerer, indtil bilen er blevet repareret inden for maksimalt tre arbejdsdage.


4. Hjemrejse:

Efter et havari i udlandet, hvor bilen ikke kan blive repareret inden for tre arbejdsdage efter ankomsten hos Nissan forhandleren (eller Nissan varebils-/lastbilsforhandleren for varebiler og lastbiler), kan der om nødvendigt arrangeres hjemtransport af bil/fører/passagerer/bagage. I det tilfælde skal hjemrejsen ske inden for fire arbejdsdage, efter at bilen er blevet afleveret hos Nissan forhandleren (eller Nissan varebils-
/lastbilsforhandleren for varebiler og lastbiler). Hvis det ikke i løbet af en dag kan forudses, at bilen ikke kan repareres inden for tre arbejdsdage, kan hjemrejse kombineres med en af de ovennævnte services, hvis det er nødvendigt.

1.3 LIVSVARIG NISSAN ASSISTANCE

Hvis du får udført serviceeftersyn på din bil hos en Nissan forhandler (eller Nissan varebils-/lastbilsforhandler for varebiler og lastbiler) kan du nyde godt af 12 måneders Nissan Assistance fra den dag du får udført serviceeftersynet – selv når fabriksgarantien er udløbet. Derfor vil du fortsat have samme dækning som beskrevet i kapitlerne på Nissans hjemmeside – se link nederst. Hvis du ønsker flere informationer, kan du kontakte din nærmeste Nissan forhandler (eller Nissan varebils-/lastbilsforhandler for varebiler og lastbiler).


1.4 BEGRÆNSNINGER:

NISSAN ASSISTANCE dækker ikke i følgende tilfælde:
– havarier ved offroad-kørsel
– havarier på grund af force majeure
– havarier ved deltagelse i konkurrencer, optog og racerløb
– beskadigelse af last, fysiske skader eller mistet indkomst på grund af et havari
– havarier på grund af fører eller passagerers forsætlige handlinger eller ekstreme uforsigtighed
– omkostninger, som kunden normalt ville have på en rejse – for eksempel brændstof, forsikringer, vejafgifter, parkeringsomkostninger, måltider, etc.

Læs mere på Nissans hjemmeside her.

Citroën Assistance

Hurtig vejhjælp 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage i hele Europa!

De første to år af din Citroëns levetid får du Citroën Assistance gratis. Du kan benytte dig af denne service, hvis din Citroën mod forventning skulle få behov for vejhjælp i tilfælde af elektroniske eller mekaniske nedbrud, som forhindrer videre kørsel.

Citroën Assistance omfatter vejhjælp / bugsering i tilfælde af:
• Garantirelateret driftstop (mekanisk eller elektronisk nedbrud)
• Defekte vinduesvisker i regn/snevejr
• Starthjælp
• Hvis køresikkerheden ikke er forsvarlig/lovlig (f.eks. defekt sikkerhedssele i førersiden, lovpligtigt lys, m.m.)

CITROËN Assistance omfatter: 

• Garantirelateret driftstop (mekanisk eller elektronisk nedbrud).
• Starthjælp, med mindre dette er selvforskyldt.
• Defekte vinduesviskere i regn-/snevejr.
• Hvis køresikkerheden ikke er forsvarlig/lovlig (f.eks. defekt sikkerhedssele i førerside, lovpligtigt lys, osv.).
• Punktering.*
• Mistede nøgler (tyveri/tab).*
• Brændstofmangel/manglende elektricitet (C-Zero)*

* Gælder kun DS-modeller og biler med CITROËN tryghedsaftale, CITROËN serviceaftale, CITROËN BasicDrive serviceaftale, CITROËN EasyDrive serviceaftale og CITROËN FreeDrive serviceaftale.

Alle dansk solgte CITROËN-biler er omfattet CITROËN Assistance i hele bilens fabriksgarantiperiode. CITROËN Assistance omfatter ikke køretøjer som vejer mere end 3,5 tons og/eller udrykningskøretøjer, hyrevogne, skolevogne, udlejningsbiler eller biler der anvendes til motorsport. Biler på grænseplader er omfattet af CITROËN Assistance.

1. Generelt 
a. For at gøre brug af ydelserne inden for CITROËN Assistance skal assistancen rekvireres på telefon +45 70 10 10 92.
b. Udenlandske kunder, der anmoder om assistance, skal henvises til CITROËN Assistance i deres hjemland.

2. Geografisk dækning
a. EU samt flg. lande: Andorra, Bosnien-Hercegovin a. a, Kroatien, Gibraltar, Island, Kosovo, Liechtenstein, Makedonien, Monaco, Montenegro, Norge, San Marino, Serbien, Schweiz og Vatikanstaten.
3. Vejservice-/ bugseringsregler
a. Bugsering vil altid foregå til nærmeste autoriserede CITROËN-værksted, hvis der opstår garantirelaterede driftstop, der forhindrer videre kørsel (med driftstop menes, at bilen går i stå eller ikke kan startes og ikke kan køre med egen kraft til autoriseret Citroën-værksted, eller at Citroën ikke tillader videre kørsel på grund af tekniske omstændigheder).

4. Lejebil (Lejebil, vidererejse/hjemrejse)l
a. Hvis køretøjet ikke kan repareres inden for samme dag (DS-model: 2 timer), dækker CITROËN Assistance én af følgende ydelser:

Lejebil i maks. 3 dage (DS-model: 4 dage), i samme kategori som kundens egen bil – og hvis muligt en Citroën. Kan der ikke leveres en bil i samme kategori som kundens bil, vælges en bil fra en lavere kategori. Afhentning af egen bil samt afvikling af lejebil foregår på adressen for det reparerende værksted. CITROËN Assistance dækker taxa til afhentning og returnering af lejebil. Udgifter til brændstof, færge -, motorvejs-, bro –
og parkeringsudgifter og andre udgifter til lejebil er for bilejers egen regning. Vidererejse/hjemrejse (kun hvis kunden befinder sig Vidererejse/hjemrejse mere end 100 km hjemmefra): Kunden tilbydes vidererejse/hjemrejse med tog (1. klasse) eller fly (Economy), såfremt togrejsen overstiger 8 timer. Desuden dækker CITROËN Assistance taxa til togstation eller lufthavn.

Hotel (kun hvis kunden befinder sig mere end 100 km hjemmefra):
CITROËN Assistance dækker maks. 3 overnatninger inkl. morgenmad pr. person på hotel, der skal godkendes af CITROËN Assistance. Alle andre omkostninger i forbindelse med hotelovernatning betales af kunden. CITROËN Assistance dækker taxa til hotellet. Ovenstående ydelser “lejebil”, “vidererejse/hjemrejse” eller “hotel” kan ikke kombineres.

5. Afhentning af repareret køretøj
a. CITROËN Assistance dækker taxa til afhentning af a. repareret køretøj, hvis kunden har gjort brug af hoteldækningen under CITROËN Assistance.
b. CITROËN Assistance dækker en enkeltbillet til to b. g eller fly (hvis togrejse > 8 timer) for en person til afhentning af repareret køretøj, hvis kunden har gjort brug af vidererejse/hjemrejse under CITROËN Assistance.
c. I alle andre tilfælde sørger kunden selv for afh c. entning af sit reparerede køretøj (inkl. at returnere lejebilen til det reparerende værksted, hvis kunden har gjort brug af lejebil via CITROËN Assistance).

6. Udenlandske biler 
a. Hvis en Citroën er importeret til DK, skal kunde a. n henvende sig i det land, bilen kommer fra. Disse køretøjer kan ses i Citroëns system – også hvilket land kunden skal rette henvendelse til.

7. CITROËN CITROËN Assistance dækker ikke: 

• Tyveri.
• Stenslag.
• Hærværk.
•  Tyveriforsøg.
•  Færdselsuheld.
•  Fritrækning/bjærgning.
•  Smadrede lygter/ruder.
•  Force Majeure situationer.
•  Alle selvforskyldte hændelser.
•  Biler, der selv er kørt på værksted.
•  Skader forvoldt ved deltagelse i motorløb/manøvreprøver.
•  Trailere/campingvogne – ej heller for bugsering til værksted, hvis køretøjet bugseres.

CITROËN ASSISTANCE 24/7 – RING PÅ:+4570101092

Læs mere på Citroëns hjemmeside her.

Mitsubishi Vejhjælp

Statistikken over Mitsubishi bilers pålidelighed er imponerende, men skulle du alligevel få brug for hjælp i tilfælde af havari, ulykke, tyveri eller hærværk – uanset hvor du er, 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen – skal du bare ringe til SOS Dansk Autohjælp på 33 32 70 00.

Mitsubishi Vejhjælp også kaldet: “MAP”; Mitsubishi Assistance Package er en 3 års vejhjælp, der gælder alle nye person- og varebiler.

Mitsubishi Vejhjælp kan hjælpe dig ved:

• Elektronisk eller mekanisk driftsstop i både ind- og udland
• Tabt nøgle, låst dig ude, løbet tør for brændstof, punktering og starthjælp
• Reparation på stedet eller bugsering til nærmeste autoriserede Mitsubishi forhandler
• Hjemtransport, hotelophold, billeje mv. ved længerevarende stilstand af din bil

Ordningen gælder i 30 lande over hele Europa – mere end 2.500 autoriserede Mitsubishi forhandlere.


Mitsubishi MAP-Upgrade

Er din Mitsubishi mere end 3 år gammel, kan du udvide vejhjælpen med MAP-Upgrade. Upgrade følger automatisk med hvert komplette serviceeftersyn, der udføres på et autoriseret Mitsubishi værksted. Gælder for Mitsubishi biler, der er mellem 3 år 15 år og indtil næste foreskrevne serviceeftersyn.

Læs mere på Mitsubishis hjemmeside her.